Ετήσια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2021-2022)

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Το Γενικό Λύκειο Κάτω Νευροκοπίου είναι ένα μικρό, επαρχιακό λύκειο που εξυπηρετεί όλα τα παιδιά του λεκανοπεδίου Κ. Νευροκοπίου. Έχει φέτος 81 μαθητές και πέντε τμήματα. Δύο στην Α΄ λυκείου  ένα στη Β΄ και δύο στη Γ΄ λυκείου. Η περιοχή χαρακτηρίζεται ως αγροτική – ημιαστική και είναι μακριά από την πόλη της Δράμας (42χιλ), με δύσκολο χειμώνα, μεγάλη διάρκεια και πολύ κρύο.

Το κτίριο όπου στεγάζεται το σχολείο μας κατασκευάστηκε το 1974. Από την αρχή της λειτουργίας του στεγάζει το ΓΕΛ Κ. Νευροκοπίου. Το κτίριο είναι τοποθετημένο στην ανατολική πλευρά του οικοπέδου, το οποίο εμπεριέχει επίσης το Γυμνάσιο Κ. Νευροκοπίου και το ΕΠΑ.Λ Κ. Νευροκοπίου. Στο οικόπεδο υπάρχει ένα γήπεδο μπάσκετ το οποίο ανήκει στο ΓΕΛ Κ. Νευροκοπίου, όπως και άλλα δυο γήπεδα που ανήκουν στο Γυμνάσιο και στο ΕΠΑ.Λ. Τέλος στο οικόπεδο υπάρχει το Δημοτικό Γυμναστήριο και το Δημοτικό στάδιο, όπου χρησιμοποιούνται και από τα τρία σχολεία.

Σχεδόν κάθε χρόνο για κάποιες μέρες κλείνει λόγω μεγάλης χιονόπτωσης, που καθιστά αδύνατη τη μετακίνηση των μαθητών με τα λεωφορεία.

Αυτές οι ιδιαιτερότητες κάνουν πιο δύσκολη τη λειτουργία του σχολείου. Υπάρχουν περισσότερα λειτουργικά έξοδα για  καύσιμα, μετακινήσεις μαθητών, από τα γύρω χωριά πολλές φορές με δυσκολία και για συντηρήσεις του κτιρίου.

Ακόμα λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών δεν προτιμάται από τους εκπαιδευτικούς , αναπληρωτές, ώστε να αργούν πολλές φορές και οι τοποθετήσεις τους.

Παρόλα αυτά το σχολείο χαίρει της εκτίμησης της τοπικής κοινωνίας και της στήριξης από το δήμο. Έτσι ποτέ δεν έχει το σχολείο πρόβλημα με το κρύο.

Το σχολείο, διαθέτει δύο εργαστήρια Η/Υ (ένα στο ισόγειο και ένα στον 1ο όροφο με σύγχρονο εξοπλισμό. Τη φετινή χρονιά ο δήμος δαπάνησε  πολλά χρήματα για αλλαγή  του ηλεκτρονικού εξοπλισμού του σχολείου. Όλες οι αίθουσες διαθέτουν υπολογιστές σύγχρονους και βιντεοπροβολείς.

 Διαθέτει εργαστήριο Φυσικών Επιστημών πλήρως εξοπλισμένο στον 1ο όροφο του κτιρίου. Στο ισόγειο λειτουργεί κυλικείο, που εξυπηρετεί όλους τους μαθητές του συγκροτήματος και όχι μόνο τους μαθητές Λυκείου. Στο ισόγειο επίσης υπάρχουν  οι τουαλέτες των μαθητών.

Το σχολείο διαθέτει 6 αίθουσες για την πραγματοποίηση των μαθημάτων, όπου επαρκούν για τους μαθητές, αφού την τρέχουσα σχολική χρονιά το σχολείο διαθέτει 81 μαθητές χωρισμένους σε 5 τμήματα.

Το σχολείο δεν διαθέτει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων, αποθηκευτικούς χώρους ή χώρους για βοηθητική χρήση.

Παρόλη την σχετική παλαιότητα του κτιρίου, διατηρείται σε καλή κατάσταση με τις διάφορες λειτουργικές ανάγκες του σχολείο να καλύπτονται σε ικανοποιητικό βαθμό. Οι ανάγκες αυτές αφορούν μεταξύ άλλων τη θέρμανση, την επάρκεια φυσικού φωτισμού, αερισμού και ύδρευσης.

Διαθέτει ράμπα για την είσοδο στο εσωτερικό του σχολείου για άτομα με κινητικά προβλήματα, αλλά δεν διαθέτει υποδομή για την πρόσβαση τους στα εργαστήρια και τις αίθουσες του 1ου ορόφου.

Στο σχολείο εφαρμόζονται οι οδηγίες καθαριότητας που προβλέπονται λόγω της πανδημίας από το σύνολο του προσωπικού του σχολείου.

Οι δαπάνες του σχολείου δεν κατανέμονται ομοιόμορφα αλλά λόγου της παλαιότητας του κτιρίου το 80% αφορά την θέρμανσή και το 20% τις λοιπές ανάγκες. Με βάση αυτή την κατανομή, δυσχεραίνεται η κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών του σχολείου που αφορά αναλώσιμα, και υλικοτεχνικά μέσα. 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Α: Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

  • Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ο προγραμματισμός  του διδακτικού έργου γίνεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς από τους εκπαιδευτικούς και προσαρμόζεται τόσο σε μηνιαία, όσο και σε εβδομαδιαία βάση, με βάση το αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης, καθημερινά, γίνεται έλεγχος της υλοποίησης του προγραμματισμού σε επίπεδο διδακτικής ώρας.

Η αργοπορημένη τοποθέτηση εκπαιδευτικού προσωπικού ειδικοτήτων που δεν κατέχουν οργανική θέση στο σχολείο μας, αποτελεί πρόβλημα καθώς δυσχεραίνει την δημιουργία του ωρολογίου προγράμματος από την αρχή της χρονιάς. Η κάλυψη πραγματοποιείται από αναπληρωτές ή μόνιμους εκπαιδευτικούς για κάλυψη ωραρίου.

Η εφαρμογή της εκπαιδευτικής διαδικασίας γίνεται με καθιερωμένες αλλά και καινοτόμες μεθόδους, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την χρήση ηλεκτρονικού υλικού, διαδικτύου, υλικοτεχνικού υλικού του σχολείου (π.χ. χρήση του εργαστηρίου πληροφορικής και του εργαστηρίου φυσικών επιστημών)  κ.α. Επίσης, οι μαθητές λαμβάνουν μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία, συμμετέχοντας διατυπώνοντας απόψεις και προβληματισμούς κατά την διάρκεια του μαθήματος, ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό και την κριτική τους σκέψη. Οι μαθητές ενθαρρύνονται από τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα για την πραγματοποίηση εργασιών και την γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία, δίνοντας τους την δυνατότητα να αξιολογήσουν το προσφερόμενο υλικό. 

Η αξιολόγηση των μαθητών γίνεται χρησιμοποιώντας συνδυασμό μεθόδων τόσο προφορικών, όσο και γραπτών. Παράλληλα χρησιμοποιείται η μέθοδος της αυτοαξιολόγησης μέσω των εργασιών και του πρόσθετου διδακτικού υλικού που παρέχονται στους μαθητές. Τηρούνται αρχεία αξιολόγησης για κάθε μαθητή και μέσω της ανατροφοδότησης πραγματοποιούνται οι σκοποί της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Εξαιρετική λειτουργία:  4

  • Σχολική διαρροή – φοίτηση

Το μαθητικό δυναμικό του σχολείου μας αριθμεί 81 μαθητές για το σχολικό έτος 2021 – 2022 , παρουσιάζοντας μια σταθερότητα στον αριθμό , χωρίς  ιδιαίτερες  αυξομειώσεις. Η πλειονότητα αυτών προέρχεται από αγροτικές κυρίως οικογένειες και  ένα ποσοστό μαθητών μεταφέρεται από πολυάριθμα μικρά χωριά του Λεκανοπεδίου του Κ. Νευροκοπίου . Αξιοσημείωτο είναι ,πως παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες , η φοίτησή τους είναι συστηματική , επαρκής χωρίς φαινόμενα προσωρινής διακοπής ή πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου .

Στο σχολείο προβλέπονται , εφαρμόζονται και λειτουργούν αποτελεσματικά πρακτικές για την παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών , καθώς και της πρόληψης φαινομένων διακοπής φοίτησης .

Στην αρχή του διδακτικού έτους ορίζονται υπεύθυνοι καθηγητές σε κάθε τμήμα  , οι οποίοι καθημερινά ελέγχουν τις απουσίες των μαθητών και ενημερώνουν τον κηδεμόνα – γονέα προκειμένου να το επισημάνουν και να καταβληθεί από κοινού προσπάθεια επίλυσής του.

Με βάση το αρχείο του σχολείου, ο μέσος όρος των μαθητών που έφυγε τα τελευταία 5 χρόνια με μετεγγραφή ανέρχεται σε 4 μαθητές ανά έτος. Για το σχολικό έτος 2021-22, πέντε μαθητές έφυγαν με μετεγγραφή σε ΕΠΑΛ  και σε άλλη πόλη λόγω ένταξης σε ποδοσφαιρικές ακαδημίες επί του συνόλου 81 μαθητών.

Η φοίτηση των μαθητών στο σχολείο μας χαρακτηρίζεται συνεπής και συστηματική.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Εξαιρετική λειτουργία  4

  • Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Η ηλικιακή και γνωστική ανομοιογένεια των μαθητών, η διαφορετική κοινωνική και πολιτισμική προέλευση, η ετήσια εισροή νέων μελών και η εκροή παλαιοτέρων, συνθέτουν τις ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας. Όπως έχει αποδειχθεί, η ομάδα αποτελεί το σημαντικότερο σημείο αναφοράς και τον βασικότερο παράγοντα επηρεασμού της νεανικής συμπεριφοράς.

Στο σχολείο, οι σχέσεις μεταξύ των μαθητών/- τριών και των εκπαιδευτικών διέπονται από τους κανόνες του σχολικού πλαισίου. Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου, συντάχθηκε σε συνεργασία εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων και εκπροσώπων της σχολικής επιτροπής. Τροποποιείται-εγκρίνεται από το ΣΔ.

Όλοι οι μαθητές γίνονται αποδεκτοί από τους συμμαθητές τους ανεξάρτητα από την εθνική τους καταγωγή ή τις μαθησιακές δυσκολίες που ενδέχεται  να αντιμετωπίζουν δίχως να έχουν σημειωθεί στο σχολείο μας περιστατικά κοινωνικού αποκλεισμού ή επιθετικότητας.

Το θέμα της σχολικής βίας και εκφοβισμού είναι ένα θέμα το οποίο αντιμετωπίζεται από το σχολείο μας υπό το πρίσμα της ασφάλειας στο σχολείο. Η ασφάλεια στο σχολείο ενέχει την έννοια της ποιότητας, της πρόληψης και της φροντίδας που παρέχει η σχολική κοινότητα ως χώρος μάθησης και εργασίας.

Κύρια μέριμνα του σχολείου μας είναι η καλλιέργεια και η υιοθέτηση σχολικού ήθους που να ελέγχει κάθε έκφραση βίας.

Τα μέλη της σχολικής μας κοινότητας έχουν συμφωνήσει σε ότι αφορά τον ορισμό της σχολικής βίας και ανέπτυξαν από κοινού κανόνες για την προστασία όλων των μελών της κοινότητας από κάθε μορφή βίας.

Με ποικίλους τρόπους επικοινωνίας, το σχολείο μας αναπτύσσει τα στοιχεία εκείνα που ενδυναμώνουν την προσωπικότητα των μαθητών, τη διάθεσή τους για συνεργασία και τη συμμετοχή, την καλή επικοινωνία και τις καλές σχέσεις ανάμεσα στα μέλη της κοινότητας, την αυτοεκτίμηση, το σεβασμό, την ενθάρρυνση, την ψυχική και συναισθηματική υποστήριξη, τη δημιουργικότητα, την αυτονομία και τη διαφορετικότητα.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Καλή λειτουργία, με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση  3

  • Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών
  •  Οι σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών είναι πολύ καλές , θετικές και εποικοδομητικές τόσο σε παιδαγωγικό , όσο και σε διδακτικό επίπεδο . Διέπονται από συνεργασία ,αμοιβαία εμπιστοσύνη και αμοιβαίο σεβασμό και ενδιαφέρον.

Αυτό επιτυγχάνεται, με την ιδιαίτερη προσπάθεια και φροντίδα των διδασκόντων να καλλιεργήσουν πρωτίστως ένα ήρεμο ,ευχάριστο  και θετικό ψυχολογικό κλίμα για τους μαθητές μέσα από την επικοινωνία και συναναστροφή μαζί τους όχι μόνο εντός της σχολικής αίθουσας αλλά και  στους υπόλοιπους χώρους του σχολείου ,κατά την ώρα των διαλειμμάτων ,των εκδρομών και λοιπών εκδηλώσεων.

 Το γεγονός, βέβαια, πως πρόκειται για ένα επαρχιακό σχολείο ,όπου υπάρχει η δυνατότητα συγκρότησης ολιγομελών τμημάτων , συμβάλλει αποτελεσματικά στη δημιουργία θετικών σχέσεων ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και μαθητές. Επιπρόσθετα , οι καθηγητές μέσα στην τάξη ενθαρρύνουν , επαινούν και επιβραβεύουν την προσπάθεια  των μαθητών  χωρίς να είναι αδικαιολόγητα αυστηροί στην αξιολόγησή τους . 

Οι εκπαιδευτικοί στην αρχή της σχολικής χρονιάς συνεδριάζουν μαζί με τους μαθητές/- τριες  και συμφωνούν από κοινού για τους κανόνες λειτουργίας, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του κάθε μέλους.

Σκοπός του σχολείου είναι η διαμόρφωση ενός κλίματος εμπιστοσύνης, συνεργασίας και υποστήριξης όπου κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας επικοινωνεί τις σκέψεις και τους προβληματισμούς του/της.

Οι εκπαιδευτικοί αφιερώνουν χρόνο ακούγοντας τα προβλήματα των μαθητών/-τριών και προβαίνουν σε ενέργειες για την καλύτερη αντιμετώπισή τους.

Υπάρχουν μεμονωμένες αρνητικές συμπεριφορές που εξετάζονται κατά περίσταση και αντιμετωπίζονται ανάλογα.

Συμπερασματικά, το σχολείο παρουσιάζει θετική εικόνα στον συγκεκριμένο άξονα.

Η κατανόηση, λοιπόν, η αρμονική συνεργασία και η συμπαράσταση σε κάθε είδους προβλήματα  αποτελούν σημαντικό στοιχείο για τη διαχείριση των εντάσεων και των συγκρούσεων με στόχο την αρμονική συνύπαρξη των μαθητών στο σχολικό περιβάλλον. Από την άλλη, οι εκπαιδευτικοί ενισχύουν και επιβραβεύουν το πνεύμα συνεργασίας και συλλογικής δράσης των μαθητών με την υλοποίηση ομαδικών προγραμμάτων και εκδηλώσεων  με στόχο την ενίσχυση της δημιουργικής συνεργασίας

Οι μαθητές του σχολείου μας συμπεριφέρονται  σύμφωνα με τις αρχές και τους κανόνες που έχουν διαμορφωθεί με τη  συναίνεση και συμφωνία μεταξύ καθηγητών -μαθητών και τοπικής αυτοδιοίκησης.  Εφαρμόζουν συνειδητά και από εσωτερικό σεβασμό τους κανονισμούς χωρίς σημαντικές αντιδράσεις και  αποκλίνουσες συμπεριφορές , και αυτό βοηθάει στην ομαλή  και αποδοτική λειτουργία του σχολείου μας.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Εξαιρετική 4

  • Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Πιστεύοντας ότι η σχέση σχολείου και οικογένειας συνδέεται με τη βελτίωση της ποιότητας της εκπαίδευσης και γενικότερα με την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας τόσο της οικογένειας όσο και του σχολείου ως φορέων εκπαίδευσης και κοινωνικοποίησης το σχολείο μας αλληλοεπιδρά με την οικογένεια αναπτύσσοντας  σχέσεις με τους γονείς και δημιουργώντας κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς

Το σχολείο ενημερώνει συστηματικά και υπεύθυνα όλους τους γονείς/κηδεμόνες για την επίδοση και πρόοδο των παιδιών τους σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως ορίζει η νομοθεσία.

 Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν να προγραμματίζουν, μηνιαίες ενημερωτικές συναντήσεις με τους γονείς/κηδεμόνες, οι οποίες αφορούν στη μαθησιακή πρόοδο των μαθητών/-τριών.

Επικοινωνία με γονείς για διάφορα θέματα που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου μέσω myschool (αλλαγές στο πρόγραμμα, απουσία καθηγητών, εκδηλώσεις κ.λπ.)

Στο τέλος κάθε τετραμήνου, το σχολείο συλλογικά προγραμματίζει γενική ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων.

Πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου – Σχολικός κανονισμός: οι γονείς συμμετείχαν στη διαμόρφωση του.

Επικοινωνία με γονείς σε περιπτώσεις συχνών απουσιών από την εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Συνεργασία με τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για διάφορα θέματα όπως η ασφαλής λειτουργία του σχολείου στην πανδημία κ.ά.

Σε περιπτώσεις παραβατικής συμπεριφοράς οι γονείς /κηδεμόνες ενημερώνονται άμεσα από τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και τη Διεύθυνση του σχολείου και ορίζεται (εφόσον χρειάζεται) ημερομηνία συνάντησης για την επίλυση του προβλήματος.

Οι εκπαιδευτικοί ανάλογα με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμά τους, ορίζουν 2 διδακτικές ώρες εντός εργασιακού ωραρίου τους για συναντήσεις με τους γονείς/κηδεμόνες.

Δημιουργήθηκε από εκπαιδευτικό του σχολείου μας εφαρμογή, που μοιράστηκε στους γονείς όλων των μαθητών μας, ώστε να μπορούν με τη χρήση προσωπικού κωδικού να ενημερώνονται για τις απουσίες των παιδιών τους.

Το πρόγραμμα αναρτάται στην ιστοσελίδα του σχολείου.

Ο Σύλλογος Διδασκόντων συνεργάζεται συχνά με τον Σύλλογο Γονέων/Κηδεμόνων για τη διενέργεια πολιτιστικών εκδηλώσεων στα πλαίσια του σχολικού προγράμματος, που αφορούν στον σχεδιασμό και την προσφορά υλικών πόρων (εγκαταστάσεις, εποπτικά υλικά, καλλιτεχνικές υπηρεσίες).

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Εξαιρετική λειτουργία  4

Θετικά σημεία

• Προγραμματισμός διδακτικού έργου: Ο προγραμματισμός του διδακτικού έργου καταρτίζεται από τους εκπαιδευτικούς και κατατίθεται στη διεύθυνση στην αρχή της σχολικής χρονιάς και προσαρμόζεται τόσο σε μηνιαία, όσο και σε εβδομαδιαία βάση, ακολουθώντας το αναλυτικό πρόγραμμα. Επίσης, καθημερινά γίνεται έλεγχος της υλοποίησης του προγραμματισμού σε επίπεδο διδακτικής ώρας(συμπλήρωση βιβλίου ύλης).

• Εφαρμογή καινοτόμων/ εναλλακτικών διδακτικών πρακτικών: Η εκπαιδευτική διαδικασία γίνεται με καθιερωμένες αλλά και καινοτόμες μεθόδους, που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τη χρήση ηλεκτρονικού διαδικτύου υλικού, διαδραστικά βιβλία, ομαδοσυνεργατική διδασκαλία κα.

• Ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων (soft skills) και ψηφιακών δεξιοτήτων μαθητών και μαθητριών: Οι μαθητές ενθαρρύνονται από τους εκπαιδευτικούς να χρησιμοποιούν ψηφιακά μέσα για την πραγματοποίηση εργασιών και τη γενικότερη εκπαιδευτική διαδικασία, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να αξιολογήσουν το προσφερόμενο υλικό.

• Ενίσχυση της κριτικής σκέψης των μαθητών/-τριών: Ο μαθητές λαμβάνουν μέρος στην εκπαιδευτική διαδικασία διατυπώνοντας απόψεις και προβληματισμούς κατά τη διάρκεια του μαθήματος, καλλιεργώντας και ενισχύοντας με τον τρόπο αυτό και την κριτική τους σκέψη.

• Εφαρμογή εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης: Για την αξιολόγηση των μαθητών χρησιμοποιείται συνδυασμός μεθόδων τόσο προφορικών, όσο και γραπτών. Παράλληλα χρησιμοποιείται η μέθοδος της αυτοαξιολόγησης μέσω των εργασιών και του πρόσθετου διδακτικού υλικού που παρέχονται στους μαθητές. Τηρούνται αρχεία αξιολόγησης για κάθε μαθητή και μέσω της ανατροφοδότησης πραγματοποιούνται οι σκοποί της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

• Ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για την υποστήριξη της διδασκαλίας των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων: α) με τη χρήση της τηλεκπαίδευσης μέσω της πλατφόρμας webex για τη σύγχρονη διδασκαλία και β)  τη δημιουργία ψηφιακού υλικού στην e- class /e-me για τις ανάγκες της ασύγχρονης  διδασκαλίας και αξιολόγησης του μαθήματος και των μαθητών, γ) διαμοιρασμό εκπαιδευτικού υλικού στη διά ζώσης εκπαίδευση.

• Αναστοχασμός και ανατροφοδότηση για τη βελτίωση των πρακτικών διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης: Η συχνή επαφή μεταξύ των συναδέλφων της ίδιας ειδικότητας αλλά και διαφορετικών ειδικοτήτων, καθώς και η παρακολούθηση του σεμιναρίου για την Τηλεκπαίδευση T4E εμπλούτισε τις πρακτικές διδασκαλίας, μάθησης και αξιολόγησης.

  • Σημεία προς βελτίωση
  • Τοποθετήσεις εκπαιδευτικών έγκαιρα. συνεργασία με σχολικό ψυχολόγο,  τρόποι πρόβλεψης και αντιμετώπισης παραβατικής συμπεριφοράς.
  • Το σχολείο θα ήταν καλό να συνεργαστεί με αρμόδιους φορείς που υλοποιούν προγράμματα καλλιέργειας κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων για την πρόληψη και αντιμετώπιση αρνητικών συμπεριφορών.
  • Το σχολείο θα ήταν καλό να συνεργαστεί με αρμόδιους φορείς για τη διεξαγωγή επιμορφωτικών συνεδριάσεων με τη συμμετοχή Γονέων/Κηδεμόνων για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
  • Παράλληλα θα μπορούσαν να σχεδιαστούν και υλοποιηθούν κοινές δράσεις (σχολείου και γονέων/κηδεμόνων) αναφορικά με περιβαλλοντικά και κοινωνικά θέματα.
  • Η πρόταση του σχολείου μας είναι η δημιουργία υποστηρικτικών δομών μέσω των οποίων θα εξασφαλίζεται η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα για τη σχολική βία και εκφοβισμό.
  • Σημαντική είναι και η επάνδρωση του σχολείου μας με την ειδικότητα της κοινωνικής λειτουργού, η οποία βοηθάει τους αδύναμους  μαθητές να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους , να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους ,ώστε να ξεπεράσουν πρόσθετα προβλήματα που τυχόν  αντιμετωπίζουν και επιδρούν αρνητικά στην ομαλή ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον.

Β’  Διοικητική λειτουργία

  • Ηγεσία – Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Το σχολείο μας έχει διαμορφώσει ένα συμμετοχικό και συνεργατικό πλαίσιο εργασίας το οποίο περιλαμβάνει όλους του παράγοντες της σχολικής μονάδας. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο αποτυπώνονται οι σχέσεις της διεύθυνσης με τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, οι σχέσεις της Διεύθυνσης με τους εκπαιδευτικούς φορείς, οι σχέσεις μεταξύ των μελών του συλλόγου διδασκόντων και  ο προγραμματισμός δράσεων για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.

Η Διεύθυνση μεριμνά για την ομαλή λειτουργία του σχολείου σε όλα τα επίπεδα.

Οι σχέσεις του Διευθυντή με το Σύλλογο Διδασκόντων είναι άριστες. Ο ρόλος του προς το σύλλογο είναι πάντα υποστηρικτικός. Συνεργάζεται με το σύλλογο σε όλα τα επίπεδα. Διασφαλίζει τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών στις διοικητικές εργασίες του σχολείου και στην τήρηση των αποφάσεων του συλλόγου διδασκόντων. Φροντίζει για την έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση για θέματα που αφορούν το σύλλογο και διαχειρίζεται αποτελεσματικά πιθανά προβλήματα.

Στο Σύλλογο Διδασκόντων η λήψη των αποφάσεων διεξάγεται δημοκρατικά, πάντα με σεβασμό προς τους νόμους και προς τον εσωτερικό κανονισμό του σχολείου.

Τόσο ο Διευθυντής όσο και ο Σύλλογος Διδασκόντων ενθαρρύνουν πάντα τη συμμετοχή των μαθητών στις αποφάσεις του σχολείου που τους αφορούν. Λαμβάνουν πάντα υπόψη τα αιτήματα των μαθητών/τριών και των γονέων για την αντιμετώπιση πιθανών προβληματικών καταστάσεων.

Στην αρχή κάθε σχολικού έτους διανέμεται στους μαθητές ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας  ο οποίος αποτελεί σταθερό σημείο αναφοράς για όποιο πρόβλημα προκύψει.

Λαμβάνονται από το σχολείο πρωτοβουλίες στο πλαίσιο της υλοποίησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για τον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών και την αντιμετώπιση μαθησιακών δυσκολιών των μαθητών μας

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Εξαιρετική λειτουργία  4

  • Σχολείο και κοινότητα

Η σχέση του σχολείου με τους γονείς θεωρείται πολύ καλή καθώς οι γονείς είναι ικανοποιημένοι από τη σχέση τους με τη Διεύθυνση του Σχολείου αλλά και με τους εκπαιδευτικούς. Οι πληροφορίες που τους παρέχονται από τους εκπαιδευτικούς στις τυπικές και άτυπες συναντήσεις τους απαντούν στα ερωτήματά τους.  Το σχολείο παρέχει τη δυνατότητα επικοινωνίας με τους γονείς τόσο σε προγραμματισμένες συναντήσεις όσο και σε άλλες περιπτώσεις, όταν συντρέχουν λόγοι.

Επίσης, η συνεργασία του σχολείου με εκπαιδευτικούς – κοινωνικούς φορείς είναι πολύ καλή. Η σχέση του διευθυντή της σχολικής μονάδας αλλά και των εκπαιδευτικών με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες του  Κάτω Νευροκοπίου είναι άριστη.

Επιπρόσθετα το σχολείο μας υποστηρίζει πολύ συχνά εκπαιδευτικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις της Δ/νσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας. Παράλληλα συνεργάζεται ικανοποιητικά με τις υπηρεσίες του Δήμου  Κάτω Νευροκοπίου και τη Σχολική Επιτροπή σε θέματα διοικητικά αλλά και οικονομικά.

Υπάρχει αγαστή συνεργασία με τους φορείς πολιτισμού, αθλητισμού και του δήμου και της ευρύτερης περιοχής.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Εξαιρετική λειτουργία  4

Θετικά σημεία

  • Η συνεργασία του σχολείου με εκπαιδευτικούς – κοινωνικούς φορείς είναι πολύ καλή. Η σχέση του διευθυντή της σχολικής μονάδας αλλά και των εκπαιδευτικών με τις υπόλοιπες σχολικές μονάδες του  Κάτω Νευροκοπίου είναι άριστη.
  • Υπάρχει αγαστή συνεργασία με τους φορείς πολιτισμού, αθλητισμού και του δήμου και της ευρύτερης περιοχής
  • Η σχέση του σχολείου με τους γονείς θεωρείται πολύ καλή καθώς οι γονείς είναι ικανοποιημένοι από τη σχέση τους με τη Διεύθυνση του Σχολείου αλλά και με τους εκπαιδευτικούς.

             Σημεία προς βελτίωση

  • Δεν υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα σημεία για βελτίωση, πέρα του να αυξηθούν πιθανόν οι συνεργασίες που έχει αναπτύξει το σχολείο με όλους τους φορείς, επιστημονικούς, εκπαιδευτικούς, τοπική αυτοδιοίκηση και σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.

Γ’ Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

  • Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Στο πλαίσιο της βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου στο σχολείο μας λαμβάνονται οι παρακάτω πρωτοβουλίες :

 Οι καθηγητές του σχολείου μας παρακολουθούν ,κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς  , ταχύρρυθμο επιμορφωτικό σεμινάριο στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση , ώστε να καλλιεργήσουν περαιτέρω δεξιότητες και γνώσεις σε παιδαγωγικές και διδακτικές προσεγγίσεις ,προκειμένου να εφαρμοστεί με ποιοτικούς όρους η εξ αποστάσεως διδασκαλία , με την υποστήριξη των σύγχρονων ψηφιακών μέσων.

 Οι καθηγητές του σχολείου μας παρακολουθούν επιμορφωτικά σεμινάρια που οργανώνονται από τους σχολικούς συμβούλους του νομού Δράμας , ώστε να εισαγάγουν νέες μεθόδους διδασκαλίας  στο μάθημά τους.

 Οι καθηγητές του σχολείου μας παρακολουθούν εκπαιδευτικά προγράμματα που οργανώνονται από τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό , με αντικείμενο τη βασική  υποστήριξη ζωής και τη χρήση αυτόματου εξωτερικού απινιδωτή,

ώστε να είναι σε θέση να παρέχουν τις πρώτες βοήθειες σε μαθητές μας σε περίπτωση ατυχήματος .

 Οι καθηγητές του σχολείου μας παρακολουθούν επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με προγράμματα και συστήματα πληροφορικής (σύστημα moodle , προγράμματα Web 2 ) τα οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν στη διδακτική διαδικασία .

 Ένα ποσοστό των  καθηγητών επιτελεί παράλληλα και εκπαιδευτικό έργο σε ΤΕΙ , ΑΕΙ και άλλους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, ώστε να επικαιροποιούν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους να ενημερώνονται σχετικά με τις εξελίξεις της επιστήμης τους.

Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ενημερώνονται από έρευνες και νέα δεδομένα που προκύπτουν, τα οποία τα χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις σχολικές απαιτήσεις, ενώ συγχρόνως αρκετοί συμμετέχουν σε προγράμματα και επιμορφώσεις, ώστε να βελτιώνονται και να ενημερώνονται συνεχώς για τα νέα στοιχεία τόσο σχετικά με το επιστημονικό τους πεδίο όσο και με τα σύγχρονα παιδαγωγικά και ψυχοπαιδαγωγικά στοιχεία.

Επίσης, οι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων συνεργάζονται μεταξύ τους με σκοπό τη δημιουργία ενός πολύπλευρου και ποικίλου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Τέλος, στοχεύουν και αναζητούν την επικοινωνία με εκπαιδευτικούς από έτερα σχολεία, ώστε να δημιουργούν και να πραγματοποιούν εκπαιδευτικά και δημιουργικά προγράμματα, τα οποία μπορούν να εφαρμοσθούν εντός του διδακτικού προγράμματος.

  • Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Κάθε χρόνο  μαθητές του σχολείου μας συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου, στον Πανελλήνιο διαγωνισμό μαθηματικών που οργανώνει η Μαθηματική εταιρεία, στο πρόγραμμα Euroscola, στη βουλή των εφήβων  καθώς και στο διεθνές συνέδριο Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου νέων.

Ποσοτική παρουσίαση της εικόνας του σχολείου: Καλή λειτουργία, με ελάχιστα σημεία προς βελτίωση 3

Θετικά σημεία

  • Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων για επιμέρους ειδικότητες ή ομάδες ειδικοτήτων: Στο πλαίσιο της βελτίωσης του εκπαιδευτικού έργου λαμβάνονται οι παρακάτω πρωτοβουλίες:
  •  α) Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας ενημερώνονται από έρευνες και νέα δεδομένα που προκύπτουν, τα οποία  χρησιμοποιούν σύμφωνα με τις σχολικές απαιτήσεις και ιδιαιτερότητες, ενώ συγχρόνως αρκετοί συμμετέχουν σε προγράμματα και επιμορφώσεις, ώστε να βελτιώνονται και να ενημερώνονται συνεχώς για τα νέα στοιχεία τόσο σχετικά με το επιστημονικό τους πεδίο όσο και με τα σύγχρονα παιδαγωγικά και ψυχοπαιδαγωγικά στοιχεία.
  • β) οι εκπαιδευτικοί διαφορετικών ειδικοτήτων συνεργάζονται μεταξύ τους με σκοπό τη δημιουργία ενός πολύπλευρου και ποικίλου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος (πχ Κοινωνιολόγοι-Φιλόλογοι-Γυμναστές).

• Σχεδιασμός και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων σε συνεργασία με άλλα σχολεία: Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας στοχεύουν και αναζητούν την επικοινωνία με εκπαιδευτικούς από έτερα σχολεία, ώστε να δημιουργούν και να πραγματοποιούν εκπαιδευτικά και δημιουργικά προγράμματα, τα οποία μπορούν να εφαρμοστούν εντός του διδακτικού προγράμματος.

Σημεία προς βελτίωση

  • Η συμμετοχή σε προγράμματα ERASMUS, E-TWINING θα είναι οι επόμενες δράσεις που θα πρέπει να εντάξει το σχολείο μας στις δράσεις του

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία     1

Άξονας: Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέδιο Δράσης: Stop Bullying

Η σχολική βία και ο εκφοβισμός είναι φαινόμενα κοινωνικής παθογένειας που παρατηρούνται σε αρκετά σχολεία της χώρας μας. Επιδρούν ανασταλτικά στη διαδικασία μάθησης, αλλά κυρίως επηρεάζουν αρνητικά τους μαθητές, αφού συνδέονται με τον κοινωνικό αποκλεισμό, τη διαφορετικότητα και την κοινωνική ανισότητα.

Με απώτερο στόχο οι μαθητές μας να καλλιεργήσουν στάσεις αποδοχής της διαφορετικότητας, να αποκτήσουν ικανότητα διαχείρισης των μεταξύ τους κρίσεων και επίλυσης τυχόν διαφορών τους μέσω υγιούς διαλόγου, το σχολείο μας καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους  προέβει στις παρακάτω δράσεις:

  • Ενημέρωση μαθητών για τα εν λόγω φαινόμενα.
  • Συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου.
  • Προσέγγιση της έννοιας του σχολικού εκφοβισμού μέσω διαφόρων μορφών τέχνης (π.χ. κόμικ, κολάζ).
  • Τοποθέτηση «κυτίου» κατά του εκφοβισμού, που θα λειτουργήσει ως «προσωπική γωνιά εξομολόγησης». Οι μαθητές θα μπορούν να εκμυστηρευτούν έμμεσα και διακριτικά προσωπικά τους βιώματα και να ζητήσουν βοήθεια.

Αποτελέσματα της Δράσης Μετά από στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας του ΓΕ. Λ Κ. Νευροκοπίου, μπορούμε να αναφέρουμε τα εξής: Στο σύνολο των 70 ερωτηθέντων το 46% απάντησε ότι τους αρέσει το σχολείο τους το 80% νιώθουν ασφαλείς στο σχολείο το 99% γνωρίζουν τι είναι σχολικός εκφοβισμός το 11% έχουν υπάρξει θύτες, ενώ το 27% θύματα σχολικού εκφοβισμού

Από τα θύματα Bullying το 53% απάντησε ότι δέχτηκε λεκτικό εκφοβισμό, 10% σωματικό και 16% κοινωνικό

Από τα θύματα, η πλειοψηφία (11% 26%) απευθύνθηκε στον διευθυντή ή στους καθηγητές και το 26% το αντιμετώπισαν μόνοι τους

 Το 46% γνωρίζει κάποιον που έχει πέσει θύμα bullying και από αυτούς το 78% έχει υπερασπιστεί το θύμα

Το 24% των μαθητών απάντησαν ότι τους έχουν απειλήσει στο σχολείο ενώ το 13% ότι τους έχουν χτυπήσει

Το 19% δήλωσε ότι τους έχουν απομονώσει και το 10% ότι τους έχουν αφήσει έξω από σχολικές δραστηριότητες

Στην ερώτηση για τα συναισθήματα που προκαλούνται όταν κάποιος τους ενοχλεί στο σχολείο το 35% απάντησε ότι το αντιμετωπίζει, το 33% πως δεν τους νοιάζει, το 16% πως θέλει να φύγει από το σχολείο, το 4% φοβάται, το 7% θυμώνει

 Σε ερώτηση για το πως θα αντιδρούσαν αν έβλεπαν να ασκείται βία σε συμμαθητή τους το 40% (24% 16%) απάντησε ότι θα ενημέρωνε τον διευθυντή ή τους καθηγητές του, το 22% θα υπερασπιζόταν με πράξεις το θύμα, ενώ το 7% θα υπερασπιζόταν με πράξεις το θύμα. Το 4% δεν θα έκανε τίποτα

 Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί 4 = Πλήρως

Διοικητική λειτουργία 1

Άξονας: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε επιμορφωτικές δράσεις

Σχέδιο Δράσης: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Σχολικής Μονάδας

Απώτερος σκοπός της επιλογής του εν λόγω άξονα είναι η πολύπλευρη ανάπτυξη του εκπαιδευτικού προσωπικού της σχολικής μονάδας πάνω σε θέματα που άπτονται της καθημερινής εκπαιδευτικής διαδικασίας, όπως η αντιμετώπιση εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, η αντιμετώπιση περιστατικών υγειονομικού χαρακτήρα, η γνώση της εκπαιδευτικής νομοθεσίας που διέπει τη διοίκηση της σχολικής μονάδας και η εφαρμογή της αντεστραμμένης τάξης. Για το λόγο αυτό η Ομάδα Δράσης θα προβεί στην υλοποίηση των παρακάτω δράσεων:

  1. Επιμόρφωση στις Α΄Βοήθειες από Ε.Ε.Σ.
  2. Επιμόρφωση στην Εκπ/ση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπ/κες ανάγκες (Ι.Ε.Π.)
  3. Επιμόρφωση συναδέλφων σε θέματα νομοθεσίας και διοίκησης Σ.Μ. (Ενδοσχολική επιμόρφωση)
  4. Επιμόρφωση συναδέλφων στην Ανεστραμμένη Τάξη (Ενδοσχολική επιμόρφωση)

Σε όλες τις συναντήσεις – επιμορφώσεις συμμετείχε το σύνολο των εκπαιδευτικών του σχολείου, όπου μέσα από το παρεχόμενο υλικό αλλά και τη διαδικασία διαλόγου, δόθηκαν απαντήσεις σε θεωρητικά και πρακτικά ζητήματα, οι οποίες μπόρεσαν  αξιοποιηθούν μέσα στην εκπαιδευτική – διοικητική διαδικασία του σχολείου. Καλλιεργήθηκε η ικανότητα της συνεργασίας και καλών πρακτικών αυτής μεταξύ των εκπαιδευτικών του σχολείου. Ενημέρωση για την εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών πρακτικών (ανεστραμμένη τάξη) και πειραματική εφαρμογή τους στην τάξη.

Η δράση αυτή βοήθησε:

Την βελτίωση/επικαιροποίηση των γνώσεων του εκπαιδευτικού στο γνωστικό/διδακτικό του αντικείμενο

Την ενίσχυση του βαθμού συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών

 Την ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στο εκπαιδευτικό έργο.

Τη βελτίωση της εύρυθμης  λειτουργίας του σχολείου

Τη δημιουργία κουλτούρας για τη συνέχιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί:

Βαθμός επίτευξης των στόχων που είχαν τεθεί και για τις δύο δράσεις

4 =Πλήρως

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων:

Σχέδιο Δράσης: Stop Bullying

 Οι μαθητές σε απομακρυσμένα μέρη βρίσκουν πολλές φορές διέξοδο έκφρασης σε εναλλακτικές δραστηριότητες, συμμετέχοντας ενεργά σε δράσεις που τους αφορούν

Οι σχέσεις που έχουν καλλιεργηθεί τις προηγούμενες σχολικές χρονιές δημιουργούν την καλύτερη προϋπόθεση, προκειμένου να τονωθεί το αίσθημα εμπιστοσύνης απέναντι στους διδάσκοντες, γεγονός που βοηθά σε κάθε περίπτωση την εκμυστήρευση φαινομένων σχολικού εκφοβισμού

Οι μαθητές, τέλος, αφιέρωσαν τη μέρα του προγραμματισμένου σχολικού περιπάτου, όπως και την πανελλήνια ημέρα σχολικού εκφοβισμού, επιδιώκοντας να ολοκληρώσουν ομαδικά τα κολάζ που είχαν δρομολογήσει ατομικά και να «ομορφύνουν» κατά αυτόν τον τρόπο τον χώρο του σχολείου με μηνύματα κατά του σχολικού εκφοβισμού.

Ο βασικότερος παράγοντας που υπήρξε σημαντικός στην ολοκλήρωση των δράσεων ήταν η διάθεση των μαθητών να παράγουν ένα αποτέλεσμα με σαφές κοινωνικό μήνυμα.

Σχέδιο Δράσης: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Σχολικής Μονάδας

Την βελτίωση/επικαιροποίηση των γνώσεων του εκπαιδευτικού στο γνωστικό/διδακτικό του αντικείμενο

Την ενίσχυση του βαθμού συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών

Την ενσωμάτωση καινοτόμων μεθόδων διδασκαλίας στο εκπαιδευτικό έργο.

Τη βελτίωση της εύρυθμης  λειτουργίας του σχολείου

Τη δημιουργία κουλτούρας για τη συνέχιση της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

Σχέδιο Δράσης: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Σχολικής Μονάδας

Δυσκολία στο συντονισμό όλων των εκπαιδευτικών της ομάδας λόγω της υπηρεσίας, μέρος αυτών, σε άλλες σχολικές μονάδες.

 Τήρηση του προγράμματος επιμορφώσεων εκτός ωρών εργασίας, λόγω έκτακτων υποχρεώσεων που παρουσιάστηκαν σε επιμορφωτές και επιμορφούμενους

Σχέδιο Δράσης: Stop Bullying

Η πρωταρχική δυσκολία που αντιμετωπίσαμε ήταν να ενημερώσουμε επαρκώς τους μαθητές μας για αυτό το καθημερινό κοινωνικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν αρκετά παιδιά στο σχολικό τους περιβάλλον ιδωμένο, ωστόσο, υπό ένα διαφορετικό πρίσμα.

Έπρεπε, μαζί να εντοπίσουμε τα όρια εκείνα που όταν ξεπεραστούν εντάσσουν μία πράξη στην έννοια αυτή και να αποφύγουμε υπεραπλουστευμένους  χαρακτηρισμούς

Το «κυτίον εκμυστήρευσης» που σκόπιμα τοποθετήθηκε στην είσοδο του σχολείου, αν και αρχικά προκάλεσε θετικά σχόλια, δε βρήκε, εντούτοις, τη δέουσα ανταπόκριση εκ μέρους των μαθητών, αφού έγινε άσκοπη χρήση του.

 Καταβλήθηκε προσπάθεια να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα μέσω εντός ερωτηματολογίου στο οποίο οι μαθητές του σχολείου ομολογουμένως ανταποκρίθηκαν θετικά. θα μπορούσε, ωστόσο, να τους είχε δοθεί το ίδιο ερωτηματολόγιο και ίσως περισσότερο «επαυξημένο» και «λεπτομερές» σε ηλεκτρονική μορφή, γεγονός που θα έκανε πιο «ευέλικτη» τη διαχείριση των απαντήσεων.

5 καλές πρακτικές από τις Δράσεις που υλοποιήθηκαν

Το «κυτίον εκμυστήρευσης»

Ανεστραμμένη τάξη

Κολάζ

Ζωγραφιές σε διάφορες επιφάνειες ( τζάμια, τοίχο)

Δημιουργία  ενός μικρού βίντεο

Όλα βρίσκονται αναρτημένα στο site του σχολείου μας

Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Πρακτικές διαχείρισης σχολικής τάξης (σχολικός εκφοβισμός, ιδιαιτερότητες μαθητών)

Σύγχρονες διδακτικές τεχνικές και πρακτική εφαρμογή τους στην τάξη (π.χ. Ομάδες εργασίας, Μελέτη περίπτωσης, Εννοιολογικός χάρτης και εννοιολογική χαρτογράφηση κ.α.)

Σύγχρονοι τρόποι αξιολόγησης μαθητών (π.χ.  Διαγνωστική αξιολόγηση, αυτοαξιολόγηση)

Πρώτες βοήθειες στο σχολικό χώρο

Βασική κρίνεται η επιμόρφωση από Ψυχολόγο, που είναι σε θέση να προσεγγίσει το θέμα πολύπλευρα και να δώσει πληροφορίες για

κάθε εμπλεκόμενο σε περιστατικά σχολικού εκφοβισμού. Πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την αναγνώριση του φαινομένου και την κατάλληλη προσέγγιση για την αντιμετώπισή του.

Επιμόρφωση από Κοινωνιολόγο ή Κοινωνικό λειτουργό καθώς η επιστημονική τους κατάρτιση σχετίζεται με τη συμπεριφορά των ατόμων ως κοινωνικών όντων και το σχολείο αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα κοινωνικής ομάδας με τα χαρακτηριστικά της τοπικής κοινωνίας

ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ Κ. ΝΕΥΡΟΚΟΠΙΟΥ

ΚΑΤΩ ΝΕΥΡΟΚΟΠΙ 2022

Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΜΩΥΣΙΑΔΗΣ

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΡΙΖΟΠΟΥΛΟΣ

ΜΙΧΑΛΗΣ ΜΙΧΑΛΑΚΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΒΛΑΣΙΑΔΟΥ

ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙΣΙΔΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΠΟΥΛΟΥ

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ

ΙΩΑΝΝΑ ΤΣΕΛΕΠΗ

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση