Φεστιβάλ βιομηχανικής πληροφορικής 2013 – 2014

Επίσκεψη στο 4ο Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής

Στις 18 Οκτωβρίου 2013 οι Α και Β τάξεις του Λυκείου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην Καβάλα για να επισκεφτούν το 4ο Φεστιβάλ Βιομηχανικής Πληροφορικής που διοργανώθηκε στους χώρους του ΤΕΙ ΑΜΘ (Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης.)

Το φεστιβάλ οργανώθηκε από το κέντρο Τεχνολογικής έρευνας (ΚΤΕ) ΑΜΘ, την Περιφέρεια ΑΜΘ και το ΤΕΙ ΑΜΘ. Πρόκειται για ένα φεστιβάλ νέων τεχνολογιών που σκοπεύει να αναδείξει τη δυναμική της βιομηχανίας της πληροφορίας και των σημαντικών επιδράσεων της στην κοινωνική, οικονομική και πολιτιστική ζωή.

Το θέμα του φετινού φεστιβάλ ήταν ” Ο Ρόλος της Ρομποτικής στην ανάπτυξη”

Η εκδρομή έγινε στα πλαίσια των μαθημάτων “Εφαρμογές Πληροφορική” και “Εφαρμογές Υπολογιστών” και είχε σαν σκοπό να ενημερωθούν οι μαθητές για μια διαφορετική πλευρά της πληροφορικής από αυτή που γνωρίζουν στα πλαίσια των μαθημάτων πληροφορικής του σχολείου. Οι μαθητές έμαθαν ότι ο υπολογιστής δεν χρησιμοποιείται μόνο για τη συγγραφή κειμένων, τη δημιουργία παρουσιάσεων, την επεξεργασία εικόνων και βίντεο, την πλοήγηση στο διαδίκτυο για τη συλλογή πληροφοριών και την επικοινωνία με τους φίλους τους μέσω προγραμμάτων κοινωνικής δικτύωσης.

Έμαθαν ότι ο υπολογιστής παίζει κεντρικό ρόλο στην υλοποίηση συστημάτων αυτοματισμού που βελτιώνουν την καθημερηνότητά μας και είδαν ζωντανά παραδείγματα του τι σημαίνει προγραμματισμός και πόσο σημαντικός είναι ο ρόλος του προγραμματιστή στη σημερινή εποχή. Φοιτητές του ΤΕΙ ΑΜΘ μας ξενάγησαν στην έκθεση συστημάτων αυτοματισμού και ρομποτικής όπου παρουσιάζονταν εργασίες φοιτητών του τμήματος Πληροφορικής του ΤΕΙ ΑΜΘ. Είδαμε συστήματα αυτόματου ποτισμού ελεγχόμενα από Η/Υ, εκτυπωτές 3D που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή μικροαντικειμένων, το ρομποτάκι, την Μαρία, καθώς και άλλα αυτοκινούμενα ρομπότ διαφόρων μεγεθών και σχημάτων που κινούνται αυτόνομα μέσα στο χώρο εκτελώντας διάφορες εργασίες.

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ενημερωτικές ομιλίες με θέμα το ρόλο της ρομποτικής στην εκπαίδευση. Οι ομιλητές παρουσίασαν τρόπους με τους οποίους η  ρομποτική θα μπορούσε να ενταχθεί στο αναλυτικό πρόγραμμα του Γυμνασίου και του Λυκείου, καθώς και τα οφέλη που θα αποκομίσουν οι μαθητές από από την ενασχόλησή τους με τη ρομποτική. Οι μαθητές έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα εκθέματα. Για τους περισσότερους αυτή ήταν η πρώτη φορά που έβλεπαν συστήματα υπολογιστών τα οποία δεν ακολουθούν την κλασική δομή ενός συστήματος υπολογιστή (κουτί, οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι), συστήματα στα οποία ο υπολογιστής είναι κρυμμένος σε μια άλλη συσκευή και την ελέγχει.

Οι συνοδοί καθηγητές, Αναγνώστου Μιχάλης, Κοπανέλος Παναγιώτης και Μάου Ναπολέων, θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα παιδιά για το ενδιαφέρον που έδειξαν για τα εκθέματα και τις ομιλίες, καθώς και για την άψογη συμπεριφορά τους κατά τη διάρκεια της εκδρομής.

Ναπολέων Μάου

ΠΕ19 Πληροφορικής.


photo

Φωτογραφίες

 

Μπορεί επίσης να σας αρέσει...

Αφήστε μια απάντηση